Too Far From Love Kapitel 5.

Detta har hänt tidigare: Jag döpte mig själv till: ''The best Harry'' Jag skickade ett meddelande till mig själv så jag också fick hennes nummer. Det var nog tur att jag mötte henne nu. Annars skulle jag säkert gått och drömt om henne i flera månader.. Eller tja typ nån vecka men ändå...



*Zayns perspektiv:

2 veckor senare.

 

Jag satt ensam i min lägenhet med datorn i mitt knä. På skärmen var en bild på Perrie kyssandes med en annan kille. En sak som jag aldrig trodde att hon skulle göra. Tårarna kom sakta men tillslut rann de ner för mina kinder. Det enda jag kom på då var att Sms:a någon av killarna. Louis kunde säkert få mig på bättre humör men jag behövde verkligen någon som lyssnade och hjälpte mig. Liam var den första jag kom och tänka på då så jag skickade ett sms till honom: ''Can you come over?'' Typ någon minut senare knackade det på dörren. ''Fan va fort han kom'' tänkte jag. 

När jag öppnade dörren stod Perrie hon såg typ oskyldig ut. 

'''What are you doing here?'' frågade jag med ostadig röst.

''Zayn please can I come in? I want to explain everything so we can start over!'' Sa hon. Börja om!?

''No you can't. It's over Perrie, you cheated and I don't need to know more bye Perrie. '' Sa jag hårt till henne och slog igen dörren. 

 

*Liams perspektiv* 




'''Can you come over?'' Fick jag från Zayn. Jag hade sett bilden på Perrie med en annan kille. Han såg nästan ut som Harry men han skulle väl aldrig göra så mot sin bästavän? Jag satte på mig en hoodie och ett par mjukis byxor. jag hoppade in i mina converse och började gå ner mot Zayns lägenhe. Han hade bara sin lägenhet 1 våning från min. Alla vi killar bodde i varsin lägenhet i det här lägenhetshuset.

 

När jag kom ner till Zayns lägenhet satt Perrie utanför med huvudet mellan knäna. Hon såg väldigt ledsen ut men jag kände verkligen att Zayn behövde mig just nu. Perrie var ju ändå min vän så jag kanske skulle behöva trösta henne..

’’It’s over.. Zerrie don’t exist anymore.’’ Hörde jag att Perrie snyftade. Jag visste väl att vara otrogen var det värsta som fanns enligt Zayn. Det var som en lögn men ännu värre, en väldigt stor lögn.

 

Jag gick in i lägenheten och gick bort till soffan där Zayn låg. Det syndes att han hade gråtit men om jag skulle påpeka det skulle han nog neka det.

 

*Samanthas perspektiv*

 

Snart hade jag ledigt från resturangen. Jag skulle jobba några dagar till. Sedan skulle jag åka hem till min familj och ha en trevlig. När jag hade varit borta hade min bästavän och min pojkvän blivit ihop. Det hade jag typ varit ledsen i en dag över för att jag kände att de skulle ha det mycket bättre ihop! Jag kunde förstå om det va jobbigt att bara träffa sin flickvän några gånger per år. Våra känslor hade också svalnat med tiden. Vi hade liksom varit ihop 3 år och att det hade hållit så länge var jag tillochmed förvånad över.

 

Jag hade typ träffat Taylor varje dag efter jobbet. Han var sjukt trevlig och han var den enda vännen jag hade Paris just nu så jag var sjukt glad att jag fick den där blåtiran så jag träffade honom. Dock så visste typ både han och jag att vi var för lika för att bli ett par och ingen av oss kände oss som ett par vilket var ganska bra att vi kände likadant om varandra.

 

Jag gick in på internet och gick in på en skvallerblogg. Jag hade alltid älskat skvallerbloggar även om det var lögn ibland. När jag kom in på skvallertidningen var det en stor bild på Perrie och en kille. Som rubrik stod det ’’IS ZERRIE OVER!?’’. Jag såg fort att det inte var Zayn som hon kysste utan det var någon kille med halvlockigt hår.

 

Jag kom på att jag kunde messa Harry och fråga om han visste något om vad som hade hänt med Perrie och Zayn.

*Zayns perspektiv*


Jag kände mig lite dum som stängde igen dörren sådär framför Perries ansikte men det hon gjorde är ganska svårt att liksom förlåta bara så där. Jag kanske inte menade att vi var över men just nu kändes det som det. Det var nog faktiskt lika bra att vi gick skiljda vägar eller att jag skulle få ta min tid att komma över att hon hade varit otrogen.

Någon öppnade och stängde dörren jag såg lite kort att det var Liam som hade gjort det. 

'''Zayn, Perrie is so sorry she sitting outside your door and cry.'' Sa han med en ledsen ton.

''Yeah but if it would be her and me again I need time to think about it. Maybe that I can forgive her sometime but right now I can't. Go and talk o her and drive her home. 

 


Zerrie över just nu! Alltså även att jag älskar Zayn in Real så tror jag inte att Perrie skulle vara otrogen mot honom! Så det här är liksom typ osant till 100% 

 

Kommentera! Kram! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback