Too Far From Love Kapitel 3.

I förra kapitlet: När jag kom till bordet blev jag utstirrad av en kille med sjukt krulligt hår. Jag kände mig inte särskilt bekväm med Hans blickar på mig.. Min blick fastnade på en tjej innan jag insåg att det var Perrie från mitt favoritband Little Mix!!
Stephanies perspektiv:
 
Jag förstod varför min chef sagt att det var speciella gäster. Det var One Direction med sina flickvänner. Jag hade inte varit något speciellt fan av One Direction, jag visste knappt deras namn. Eller jag visste typ Zayn och Harry eftersom att Zayn var ihop med Perrie och Harry hade varit ihop med Taylor Swift. Jag lämnade fram maten till personerna som skulle ta den och gick sedan bortåt.
 
Jag hade jobbat övertid så jag tog på mig min skinnjacka och gick hem till min lägenhet. Jag gick ut i köket och kokade tevatten. Jag älskade Forrest Fruit te så jag tog fram en tepåse av den sorten. När jag hade fått iordning mitt te så gick jag ut och satte mig vid tv:n.
Mamma hade typ gjort så jag hade engelska program och allt sådant. Jag bläddrade mellan kanalerna och hittade tillsist ett gammalt avsnitt av Family Guy. Det hade nog varit min favoritserie så länge jag kunde minnas. När avsnittet var slut stängde jag av TV:n, tog av sminket och la mig i sängen. Det skulle ändå vara en lång dag på jobbet imorgon. 
 
Harrys perspektiv:
 

När jag hade ätit klart maten gick jag ut från resturangen med de andra. Jag och Niall hade bestämt att vi skulle försöka att hitta en nattklubb. Jag visste att de inte var lika bra som de var hemma här i Frankrike men jag hoppades iallafall på att de skulle vara hyffsade.
Kärleksparen skulle stanna vid poolen och mysa, ibland blev man lite avundsjuk på dom. Alla flickvänner jag hade haft höll inte så länge. De flesta var också kända vilket gjorde att vi inte kunda träffa varandra så ofta. Sista förhållandet med Taylor hade gått ganska bra ett tag men sen började vi bråka mer och mer vilket ledde till att vi gjorde slut. Inom media hade vi sagt att vi fortfarande var goda vänner som innan förhållandet men det var verkligen inte sant. 
Vi undvek nästan varandra hela tiden och jag tror att hon fortfarande var ganska irriterad på mig. Som om det var bara mitt fel att vi gjorde slut fast det var hennes också. 
 
När jag tänkte på mina förhållanden från tidigare kom hon servitrisen upp i mina tankar också. Hon var verkligen sjukt vacker. Fast det var väl lika bra att glömma henne. Dels så skulle jag nog aldrig få se henne igen. Plus så bodde jag i England och hon bodde i Frankrike. 
Hennes utseende såg inte så franskt ut men jag kunde inte heller gissa vilket annat land hon skulle komma ifrån. 
 
Jag vaknade ur mitt dagdrömmande när någon började vifta med handen framför mitt ansikte.
''Hello Harry!?'' Hörde jag Niall säga
''Yes'' Svarade jag lite yrvaket
''Thanks, you have been like off like 10 minutes'' sa han lite retligt. Innan jag hann säga något sa han.
''Was you thinking of a new girl?'' fortsatte han och blinkade till lite med ögat.
 
Ibland kunde faktiskt Niall vara lite till överdrift men han var som en sådan person. Jag kunde ju faktiskt reta honom för andra saker vilket han tyckte var minst lika irriterande om inte mer. 
 
*någon timme senare*
 
''Harry are you ready to partyy?'' Ropade Niall och hoppade runt som en kängru i mitt hotellrum. 
''Yes I am'' sa jag. 
 
När vi kom in på klubben var det hög musik och mycket folk. 'Det här kanske ändå inte är sämre än i England'' tänkte jag innan jag gick bort till baren och hämtade en öl.
 

Hej hej ett nytt inlägg! Kanske inte det längsta men jag tror att det är längre än den förra! Kommentera vad ni tror kommer hända och vad ni tycker om novellen än så länge. /ebba
 

Kommentarer
Randomlie säger:

Tror denna kommer bli intressant och bra :) Har läst alla kapitel hittills.

Svar: Tack! Hoppas att du fortsätter lästa! Kram på dig! :))
icelandichorsetolove.blogg.se

2013-05-21 | 18:28:27
Bloggadress: http://randomlie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback