Too Far From Love Kapitel 2

*Stephanies perspektiv* Jag stod ute i köket med de andra kockarna. det var väldigt stort och bra utrymme att vara på. Ikväll skulle det tydligen komma några speciella gäster till restaurangen men mer visste jag inte. När jag satte in mina pannacotta i frysen kände jag mig ganska redo för att äta något. jag bestämde mig för att äta lunchbuffé på restaurangen, jag hade ganska kort lunch så det var bättre att stanna än att springa iväg och försöka hitta tillbaka. Jag hade inte det bästa lokalsinnet i världen vilket gjorde det ännu svårare. Jag var den yngsta på jobbet så jag hade inte direkt skaffat någon kompis på jobbet. på lunchbuffén var det sjukt mycket mat och jag hade inte ens plockat åt mig all mat jag ville ha innan min tallrik var överfull. *3 timmar senare* I köket var det i fullgång att börja med maten och det blev väldigt stökigt i köket. Jag hade till uppgift att sköta såserna och upplägget på tallriken. Eftersom det var en sån lyxig restaurang var allt tvunget att se grymt snyggt ut. Första såsen jag fick göra var bearnaisesås. den blev grymt bra! När de speciella gästerna kom hade hälften av alla kockar gått hem. Vi var ca. 9 kockar kvar så Vi bestämde oss för att göra varsin rätt. Jag fick göra hasselbackspotatis, oxfilé och rödvinssås. Jag blev sjukt nöjd med upplägget av rätten och bad sedan att servitörerna skulle skicka ut rätten tillsammans med de andra. Eftersom det bara var 3 servitörer så fick jag hoppa in och ta 2 tallrikar till bordet.*Zayns perspektiv*Vi satt på en lyxrestaurang i Paris. Den var väldigt fin och jag var här med bandet, Perrie, Danielle , Eleanor och Våran livvakt Paul. När vi hade väntat i 15 minuter kom våran mat till bordet. Det var 3 servitörer som var killar och en ganska lång tjej med kastanjebrunt hår som var uppsatt i en hög tofs. Man såg hur det tändes en liten låga i Harrys ögon när hon kom ut. Han följde henne hela vägen fram tills hon kom till bordet. Hon var snygg visst jag skulle inte kunna erkänna det här när Perrie var här med oss. Jag och Perrie hade haft ett ganska upp och ner förhållande. Jag älskade ju henne men det skulle nog aldrig funka helt. Hon hade Little Mix och jag har ju mitt band.*Samanthas perspektiv*När jag kom till bordet blev jag utstirrad av en kille med sjukt krulligt hår. Jag kände mig inte särskilt bekväm med Hans blickar på mig.. Min blick fastnade på en tjej innan jag insåg att det var Perrie från mitt favoritband Little Mix!!Woho ett kapitel nu! jag har jobbat hela morgonen! kommentera gärna! pussEbba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback