Too Far From Love Kapitel 1.

Samanthas perspektiv:
 

Jag stod på flygplatsen med mamma, pappa, Elise och min pojkvän Johan.
Jag var ensam barn så jag hade inga syskon därför blev jag bortskämd. Just nu hade jag fått en stor fin lägenhet i mitten av Paris. De skulle betala halva hyran men eftersom att jag nu hade fått ett jobb på Huitrerie Regis så skulle jag säkert ha mycket pengar över till shopping. Huitrerie Regis var en av de finaste resturangerna i Paris och jag var väldigt glad att jag skulle få jobba där.
''I'm gonna miss you so fucking much!'' Elise stod i mina armar och grät. Jag grät aldrig men hon visste hur lika ledsen jag var att det var så långt emellan oss. Elise hade stått vid min sida sedan jag var liten och jag ville verkligen inte lämna henne här men man får ju bara en chans i livet till ett jobb som det här. 
 
Jag kramade om alla en sista gång och gick sedan igenom säkerhetskontrollen. Jag var sjukt exalterad för att jag skulle ju liksom till kärlekensstad. Fast inte med min kärlek utan själv.. Jag fick bort dit planet skulle gå, det var en ganska lång kö som stod där just nu och jag skyndade mig fram så jag inte skulle komma längre bak i kön. 
När jag kom ombord på planet så satte jag mig ner. 
 
Jag hade små närvösa fjärilar i magen. Den här gången var det inte för att jag var kär utan för att imorgon var det första dagen på jobbet. När lampan med sittbältessaken kom upp så tog jag på mig bältet och stoppade in ett tuggummi i munnen för att jag inte skulle få lock i öronen.
 
 
*Ca 2 timmar senare*
 
Jag gick ut från flygplatsen och ut till där taxibilarna stod. Mamma hade fixat så det skulle vara en taxi där med mitt namn på som skulle ta mig till den nya lägenheten. Själv hade jag inte sett den utan mamma hade åkt hit med en av sina vänninor och fixat iordning hela lägenheten. Hon trodde att jag skulle gilla den. Jag hade ju iallafall sagt hur jag ville ha den ungefär.
Efter ett tags letande så hittade jag taxin där chaffören stod och höll en skylt med mitt namn på. Det såg sjukt roligt ut när han höll den. Jag skrattade lite för mig själv men gick sedan bort till min taxi.
 
När jag kom in i lägenheten möttes jag av en stor rymlig hall, det var en ganska öppen planlösning med stora fönster. Jag hade ett stort kök och förvånades också över hur stort mitt badrum var! Det här var mycket bättre än  hemma! Hela lägenheten var målat vitt och när jag kom in i mitt rum var det en stor säng. Det var Storbrittanien mönster över väggarna och en vägg var vit med ett stort hjärta av foton på min familj, mina kompisar och Johan. Allt var så himla fint i lägenheten! 
 
*Dagen efter* 
Jag vaknade när klockan var 7. Jag hade somnat i mina mjukisbyxor och min stora t-shirt som jag hade haft när jag flygit hit. Jag gick till mitt badrum och tog en dusch, fönade håret och sminkade mig lite lätt. När jag kom tillbaka till mitt sovrum så tog jag på mig ett par jeans och en t-shirt. Jag skulle ju faktiskt ändå få arbetskläder när jag kom till resturangen så jag behövde inte ha något jättefint på mig. 
 
*Ryans perspektiv ( Samanthas chef )*
 

Jag stod bakom disken och väntade på att den nya tjejen skulle komma. Vi skulle ha ett par speciella gäster idag så när den nya tjejen kom så skulle hon bara få byta om och sedan skulle hon och de andra kockarna börja med att göra deserter till ikväll.
In genom dörren kom en ganska smal, lång och brunhårig tjej. Jag gick fram till henne för att presentera mig.
''Hi, I'm Ryan your boss on the resturant'' hon log lite smått.
''I know, I'm Samantha.'' 
''Here's your workclothes, switch clothes and then we gonna start with the food.'' Sa jag med halvt dålig engelska. Hon nickade till svars och gick iväg.
 

Woow det här var ändå ett ganska tråkigt kapitel. Nästa kapitel kommer kanske ut i kväll ( ska börja skriva på det snart.) eller så kommer det ut imorgon kväll! 
/ebba
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback